A Sigma mindenese Sony-sok számára - Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) teszt

Ez a Sigma második „Art zoom” objektíve, amelyet kimondottan MILC gépekhez terveztek.

A 24-70mm-es átfogású f/2.8-as objektívek a fotóriporterek és az amatőr fotósok kedvencei, mivel a teljes gyújtótávon tudják ezt a fényerőt és szinte mindenre jók a nagylátószögtől a minimális teléig bezáróan. Ennek megfelelően nem is nagyon tudnék olyan gyártót mondani, amelynek ne lenne hasonló a palettában.

2019 novembere óta végre kimondottan Sony E-bajonettel rendelkező minőségi riporterzoom is található a Sigma kínálatában. Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy a Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) több paramétere is eltér a régebb óta kapható Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art obitól. Többek között jóval könnyebb (830 g) és nincs benne optikai képstabilizátor, mivel az újabb Sony vázakban már van. Továbbá a külső felépítésük és a lencsetagok elrendezése sem egyezik meg, utóbbinak köszönhetően szinte minimális a színhiba előfordulása.

A Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) felépítése

A biztonságot nyújtó tasakból kivéve egyből látszik, hogy igényes, nagyon precíz kivitelezés, amiből nem sajnáltak semmit. Természetesen időjárásálló bevonatot is kapott, ami ma már alapnak számít. A méreteinek köszönhetően orrnehézzé teszi a teszthez használt Sony Alpha 7R IV -et, mint a gyári Sony FE 24-70mm f/2.8 GM , ami nem sokkal nagyobb a Sigma konstrukciójánál. Ez nem meglepő, hiszen tesztalanyom tubusa és bajonettje is fémből készült.

A frontlencséhez közelebb található a manuális élességállító gyűrű, ami nagyon finom és pontos. A bajonetthez közeledve az AF/MF kapcsoló, AFL gomb (ez az AF rögzítésére szolgál) és egy Lock feliratú kapcsoló található. Majd a zoom gyűrű következik, melyen jelölték a fontosabb gyújtótávokat, a 24, 35, 50 és 70mm-t.

Fontos megemlíteni, hogy a léptetőmotoros élességállítás gyors és halk, ahogy az elvárható. Az sem elhanyagolható, hogy ez a folyamat az objektív belsejében megy végbe, így a frontlencse nem fordul el és nem is mozog, ennek a polárszűrő alkalmazásánál van jelentősége. Zoomolásnál azonban kitolódik a tubus, emiatt még inkább orrnehéz lesz.

A dobozban természetesen találhatók kiegészítők is, egy gyöngyvászon tok vállpánttal, egy szirom formájú napellenző nyomógombbal, valamint egy 82 mm-es első, illetve a hátsó védőkupak.

A Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) terepen

Mivel egy jó váz elengedhetetlen az objektív előnyeinek kidomborításához, így megamhoz vettem egy Sony Alpha 7R IV -et, amivel tökéletesen működött, az AF villámgyors, néma és nagyon pontos volt, akárcsak a rajzolat és részletesség. Kissé meglepődve tapasztaltam, hogy a teljes zoom tartományban, vagyis 70mm-en is jó az élessége. A hasonló vagy nagyobb átfogású objektívek átfogási tartományának felső végénél szokott ezzel probléma lenni, de ezt szépen megoldották a japán mérnökök.

A megfigyeléseim alapján f/5.6-on a legegyenletesebb az élesség, a kép közepén és szélein is. Természetesen f/2.8-on sem vészes a széleken, ha mégis zavaró lenne, akkor a lehetőségekhez mérten le lehet rekeszelni.

Ami a közelpontot illetti, 24 mm-en csupán 18 cm, ez azt jelenti, hogy például, ha virágot szeretnénk közelről fotózni, akkor érdemes levenni a napellenzőt, hogy kapjon elég fényt a szenzor, na meg nem is biztos, hogy odafér a műanyag darab. Ebben az esetben a manuális élességállítás szintén jobb választás lehet, bár az automatika is szépen muzsikál. Végállásban 38cm-en már talál élességet, ez szintén nem szégyellni való érték.

A Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) képminősége

A 6 FLD (alacsony szórású) és 2 SLD (speciálisan alacsony szórású), valamint a 3 aszférikus lencsetagnak köszönhetően szinte minimálisra csökken a kromatikus aberráció. Nagylátószögnél a vájtszeműek észrevehetnek egy minimális színhibát, de az szinte elenyésző.

Természetesen éjszaka is kipróbáltam, akkor leginkább a bokeh effekt megjelenését vizsgáltam. Egészen f/8-ig nem vehető észre még minimális szögletesedés sem, szóval remekül vizsgázott. Viszont nagylátószögnél jelentős vignettálás érzékelhető, ami nem meglepő hiszen hasonló, nagyfényerős vario objektíveknél ez előfordul. Mint mondani szokás, semmi sem tökéletes, viszont összességében jól vizsgázott...

Milyen opciók vannak még ebben a tartományban Sony-hoz?

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM : Semmi nem lehet annyira jó (nyilván ez nézőpont kérdése) mint a gyártó saját objektíve, ez esetben is ez képviseli a csúcsot. Ami természetesen az anyaghasználat és a képminőség mellett az árban is megmutatkozik. 2020 augusztus végén 780 000 Ft-ot kérnek el érte.

Sony FE 24-70mm f/4 ZA OSS CZ Vario Tessar : A gyártó természetesen készített egy kisebb és olcsóbb változatot is ebben a kategóriában. Az f/4-es kistesón jelenleg egy 289 000 ft-os árcetli lóg. Ennek megfelelően a képességei is szerényebbek.

Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD : Az előzőhöz hasonló áron kínálja f/2.8-as modelljét a Tamron, bár kicsit szűkebb látómezővel és szerényebb képességekkel. Ennek élességével szintén nincs baj.

Ezekkel száll szembe a Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) 400 000 ft körüli áron, a gyárihoz hasonló tulajdonságokkal.

Röviden a Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art-ról (Sony E)

A tesztidőszak alatt szinte mindig ezt használtam, mert imádtam és élmény volt dolgozni vele. Akik komolyan foglalkoznak fotózással, azoknak elengedhetetlen egy fényerős, általános zoom átfogású objektív, amely remek képminőséggel és villámgyors autófókusszal bír. Nyilván mindenkinek a saját lehetőségeihez és igényeihez mérten más számít a legjobb ár-érték aránynak. Viszont azt kell mondanom, hogy engem meggyőzött ez a Sigma, mivel kellemes volt a fogása, minőséginek hatott (mivel az is), az alábbi tesztképeken is látszik, hogy mennyire széles skálán használható és mennyire szép rajzolattal bír.

A Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art pozitívumai:

  • széles körben alkalmazható gyújtótáv
  • nagy fényerő, amely eseményeken és esti fényviszonyok között is jól jön
  • igényes, minőségi kialakítás

A Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art negatívumai:

  • Az objektív és a váz együttes súlyából adódóan (kb. 1500 g) egész napos használat során nem kényelmes a nyakpánt használata, ezért ajánlatos beszerezni egy vállpántot.
  • súlyából adódóan orrnehéz lesz tőle a váz
  • 24mm-en bizonyos esetekben elég látványos a geometriai torzítás, bár ezt utómunkával vagy a látószög csökkentésével lehet korrigálni.

Tesztképek

váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/100 rekesz: f/2.8 ISO: 3200 fókusztávolság: 70mm
váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/400 rekesz: f/2.8 ISO: 100 fókusztávolság: 50mm
váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/60 rekesz: f/2.8 ISO: 3200 fókusztávolság: 24mm
váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/1000 rekesz: f/2.8 ISO: 400 fókusztávolság: 24mm
váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/160 rekesz: f/2.8 ISO: 8000 fókusztávolság: 45mm
váz: Sony Alpha 7R IV záridő: 1/60 rekesz: f/2.8 ISO: 3200 fókusztávolság: 70mm

A tesztképek nyers változatait a linkre kattintva le is töltheted.

Írta és a fotókat készítette: Háfra Zsolt

Tesztelt termék:

Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E)

  • Tartozék napellenző
  • 830 gramm
  • Nincs beépített képstabilizátor
419 900 Ft
Raktáron



Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (Sony E) vélemények:

Feliratkozás hírlevélre


A hírlevél feliratkozással a 220volt Magyarország Kft. az Ön által megadott e-mail címre az adatai alapján hírlevelet küld, és üzleti célú ajánlataival felkeresheti. A hírlevél feliratkozásával Ön önkéntesen hozzájárul a Hírlevél Adatkezelési Tájékoztatásban foglalt adatkezeléshez. Bármikor jogosult az adatkezelésről tájékoztatást kérni, az adatok helyesbítését vagy törlését igényelni az adatvedelem@220volt.hu email címre küldött levélben. Az Ön által rendelkezésre bocsátott adatok valódiságáért felelősséget nem vállalunk. Hírlevelünk Adatkezelési Tájékoztatóját itt olvashatja
© 2020 - 220volt Magyarország Kft. | A feltüntetett árak, képek, leírások tájékoztató jellegűek és nem minősülnek ajánlattételnek, az esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget. look by colordonor